2011. május 21., szombat

Mai állatságok...

Ma nyárias idő, 24 fok, csak eső nem akar lenni! Most már egy felhőszakadásnak is tudnék örülni...
Egy kicsit lazára vettem udvari teendőimet és közben távcsővel a kezemben felmértem a pillanatnyi költési helyzetet.
A rigók első költése nem lehetett túl sikeres, mert csak két feketerigó és két léprigó fiókát láttam a szülők által rendszeresen etetve. Most ülnek a tojásokon a második költéssel. A fenti ezüstfenyőn egy feketerigó a kapu melletti ezüstfenyőn léprigó, és a falat befutó japán vadszőlőn pedig tavalyi fészekben szintén feketerigó költ. Ezek egymástól kb.8-8 méterre vannak. A telek végén álló szelídgesztenye alsó ágán szintén léprigó költ, ezzel együtt négy tojó ül a fészkén és három fészek üres. Gilisztában most sem fognak dúskálni a szárazság miatt, talán ezért is kaptak rá a kutyatáp morzsákra.
Minden fészek alacsonyan van, max. 2 m magasságban.a fotózással túl közel kellett volna mennem, inkább nem zavartam őket.
Viszont sikerült lekapnom a szintén rendszeresen költő erdei pinty párt, bár a fotók 20 méterről készültek, olyanok is lettek..
A képen balról közelít a tojó a törzs jobb szélén kilógó fészekhez, a függőleges ág előtt a fióka feje látható

A tojó csőrében valami zöldet láttam, már túl van az etetésen

Erdei pinty-Fringilla coelebs fiatal hím egész nap a párjának dalol
A dolog érdekessége, hogy három éppen kirepülés előtti fióka van, az egyik már ágon csücsül, kettő pedig még a fészekben, mégpedig amelyikben tavaly is költöttek.
Ha már a költésnél tartunk. Az etető fölötti odúban nem költött a seregély idén először, viszont a szelídgesztenyén és a szomszédban egy akácfában levő harkály odúban igen. A cinegékkel sem tudom mi történt, mert egy fészekaljat sem láttam etetni!?

A béka termés annál jobban sikerült. A szomszéd tókában lekaptam a napozó ékszer- és mocsári teknőst, amikor az "első vízlépcsőm" fölött áthaladva egy brekkencsre zoomolok rá. A béka nem volt félős, mert utóbb kiderült a szemében már nem volt élet! Brutális képek-csak erős idegzetűeknek!!!

Középen az ékszer teknős tavirózsán napozik
Az óvatosabb mocsári teknős csak a fejét dugta ki


A békát nem egy anakonda ölelte körül...

Hanem egy orvosi pióca, mely a vérétől hatalmasra, ujjnyi vastagra hízott!

A béka már nem él, de a pióca még rá van tapadva
Eddig nem nagyon értettem mit keres az orvosi pióca-Hirudo medicinalis az én kis patakomban, de úgy látszik egy életerős békát is képes kivégezni...
A tókámba nem láttam belőlük, így az ottani halak, békák biztonságban vannak-tőlük legalábbis.



Napos időben villámgyors szitakötők cikáznak a tóka felett és rakják petéiket a növényzetre. Ezt szerettem volna megörökíteni, de jó, ha tíz képből egy sikerül. Szeretnék végre magam élességet állítani, mert a gép mindig másra élesít...

Nem látsz duplán, csak együtt csinálják...

És kopuláció közben még repülni is tudnak...


Ha érdekelnek a szitakötők, találtam egy csodás oldalt róluk, mely alapján beazonosíthatod fajukat.
http://szitakotok.hu/index.php?page=magyarorszag-szitakoeto-fajai
 Gratulálok a rendszerezőknek!
Na és nincsen vége virág nélkül! Íriszek!






1 megjegyzés:

  1. Ismét érdekes dolgokkal találkozhattam a blogbejegyzésedben Feri! A pióca-fogta béka pedig, bevallom, új volt.
    Sanyi

    VálaszTörlés